حضور مراکز تحقیقاتی ملی در استان نشان دهنده جایگاه و ظرفیت بالای پژوهشی یزد در حوزه کشاورزی است

استاندار یزد با اشاره به موفقیت های استان یزد در حوزه تحقیق و پژوهش کشاورزی گفت: حضور مراکز تحقیقاتی ملی در استان نشان دهنده جایگاه و ظرفیت بالای پژوهشی یزد در حوزه کشاورزی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محمد علی طالبی" در مراسم هفته پژوهش و فناوری حوزه کشاورزی و منابع طبیعی که در سالن آمفی تئاتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با بیان اینکه دنیای امروز با چالشی به نام امنیت غذایی روبرو است افزود: کشاورزی و دامپروری بخش بزرگی از تولیدات غذایی را به خود اختصاص می دهند و به همین دلیل تحقیق و پژوهش در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی در دنیا برخوردار است.
وی با بیان اینکه عرصه تحقیق و پژوهش به گونه ای است که بسیاری از کشورها حاضر نیستند دستاوردهای خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند، افزود: با توجه به مسائل بین المللی ایران برای واردات این تکنولوژی ها با مشکلاتی روبرو است و  باید در کشور توجه ویژه ای به تحقیق و توسعه شود.
طالبی با اشاره به وجود حضور مراکز تحقیقاتی ملی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در استان گفت: این موضوع نشان دهنده جایگاه و ظرفیت بالای پژوهشی یزد در حوزه کشاورزی است.
وی در خصوص دلایل این موفقیت گفت: موفقیت در حوزه تحقیق و پژوهش رابطه مستقیم با محدودیت ها دارد و استان یزد به دلیل محدودیت های اقلیمی و کمبود آب اقدامات موثری در حوزه تحقیق و پژوهش انجام دهد.
استاندار ادامه داد: انتظار می رود با فضایی که به وجود آمده و توجهی که به بحث تحقیق و پژوهش در کشور می شود و ضرورت هایی که در کشور با آن مواجه هستیم، این موضوع با اولویت بالا دنبال شود.
طالبی با بیان اینکه برخی از اوقات گفته می شود تولید برخی محصولات اقتصادی نیست و بهتر است وارد کنیم، افزود: در طول سالیان گذشته تجربه کرده ایم که دنیا قرار نیست به راحتی وابستگی های غذایی را تامین کند و در نتیجه باید تمام توان خود را برای تولید محصولات به کار گیریم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات